Jak uzupełniać braki energetyczne i mineralne po ciężkim treningu?

Moda na bycie fit dotyka coraz większą liczbę Polaków. Chcemy być zgrabni, silni i zdrowi, a regularne treningi są prostą drogą do osiągnięcia tego celu. Jednakże same ćwiczenia to za mało, by osiągnąć sukces, niezbędna jest też właściwa dieta i uzupełnianie braków energetycznych czy mineralnych zaraz po wysiłku. Zobacz, jak w prosty sposób sobie z tym radzić.

Podczas treningu – czy zwykłego aerobiku czy ciężkich ćwiczeniach cross fit, ciało w zastraszającym tempie traci wodę. Dlatego uzupełnianie jej podczas (jak i po) wysiłku jest priorytetem. Zmęczony i przeciążony organizm jest w stanie szybciej się regenerować, a najlepszym płynem nie jest zwykła woda, a ta nisko mineralizowana. Pomaga nie tylko w nawadnianiu, ale i uniknięciu zakwasów, bóli i problemów ze zdrowiem. Dlatego choć sport jest wskazany, to należy go odpowiednio dawkować.

 

Woda alkaliczna dla sportowców

Każdy, kto regularnie ćwiczy wie, jak ważne jest odpowiednie nawodnienie i uzupełnienie organizmu w niezbędne minerały. Podczas wysiłku pocimy się, zużywamy nakłady energetyczne w naszym ciele, dlatego męczymy się, ale też uwalnia się naturalna adrenalina czy endorfiny, które mogą nieco nas oszukać. Jednak pierwotnym odruchem podczas ćwiczeń powinno być.. sięganie po wodę. Sportowcy najczęściej polecają tą alkaliczną. Zdecydowanie lepiej nawadnia, ma więcej soli mineralnych i pomaga w unikaniu spadków wydolnościowych.

Ponadto, płyny izotoniczne zachowują równowagę kwasowo-zasadową i pomagają w unikaniu zakwaszenia organizmu. W składzie takich płynów brakuje szkodliwych elementów (barwników, cukrów), a znajdują się wyłącznie niezbędne elementy – chociażby elektrolity. Picie wody alkalicznej zdecydowanie szybciej regeneruje ciało i pozwala uniknąć skutków ubocznych trenowania (zakwasów!).

 

Powiedz STOP zakwaszeniu organizmu!

Picie wody alkalicznej ma duży wpływ na uniknięcie zakwaszeniu organizmu. Wolne rodniki, które uwalniają się podczas wzmożonego wysiłku zmniejszają podaż tlenu, a tym samym maleje poziom pH w organizmie. Od tego też dzieli nas już tylko krok od zakwasów i ubytków mineralnych. Dlaczego zatem trening musi kojarzyć się z brakiem komfortu? Powiedz temu zdecydowanie i stanowcze STOP! Pijąc wodę alkaliczną, dostarczamy właściwości antyoksydacyjne – które skutecznie zwalczają wolne rodniki, a mniejsze cząsteczki pomagają w lepszym wchłanianiu się minerałów ze składu napojów. Dlatego zakwaszenie, jak i zakwasy będą tylko dalekim wspomnieniem.

 

About the author: jonizatory_admin

Zamów Rewitalizator w naszym
sklepie internetowym:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany

TOP